Onderwerpen (klik op de link)
- Locatie en vertrektijden per avond
- Wat moet ik mijn kind meegeven?
- Wat moet mijn kind aan?
- Hoe is het lopen georganiseerd (inclusief de routes)?
- Hoe verloopt het vertrek vanaf parkeerterrein SO Soest?
- Ophalen van kinderen na afloop
- Start en finish donderdag 25 mei (vanaf een andere plek: de Engh)
- Uitreiking medailles
Waar en hoe laat is het?
- De start én de finish op de eerste drie dagen is vanaf het parkeerterrein van S.O. Soest aan de Bosstraat (klik hier voor Google Maps).
- Op donderdag start het op een andere plek (de Engh) – zie locatie hieronder
- Zorg dat uw kind ruim op tijd aanwezig is. We moeten aansluiten met de andere scholen en kunnen niet wachten:
- 10 km (groep 6, 7 & 8) 17:45 uur aanwezig zijn – om 18 uur starten we met lopen
- 5 km (groep 3, 4 & 5) 18:05 uur aanwezig zijn – om 18:20 uur starten we met lopen
- Kom op de fiets! De Bosstraat wordt deels afgesloten en het is erg druk – alle scholen in Soest brengen en halen hun kinderen op deze tijdstippen! Is het noodzakelijk met de auto te komen is parkeren aan het 1e Heezerlaantje een optie (via achteringang van de hockeyvereniging naar het startterrein lopen)
(naar boven)
Wat moet ik mijn kind meegeven?
- Rugzakje met voldoende water in een bidon of schoolbeker
- Fruit (suggesties appel, peer druif of banaan?) of snoepgroenten. Eventueel een broodje voor de grote eters.
- Er is op maandag, dinsdag en woensdag ook halverwege de route een drankenpost waar ze drinken en een koekje krijgen
- Geef dus zeer beperkt snoep mee. En niet in papiertjes of wikkels die de route kunnen vervuilen.
- Bluetooth speakers zijn niet toegestaan
- Afval meenemen naar huis in niet in het bos of op straat gooien
(naar boven)
Wat moet mijn kind aan?
- Prettige wandelschoenen
- DaCosta t-shirt (krijgen ze op maandag mee vanuit school)
- Warm weer : petje / zonnebril + zonnebrand
- Regenachtig : regenjas mee
- Onweer: lopen wordt afgelast – hou de appgroep van school in de gaten
(naar boven)
Hoe is het lopen zelf georganiseerd – en wat zijn de routes?
- Kinderen blijven bij hun eigen klas lopen en lopen in een vast loopgroepje met een begeleider (indeling is verspreid via groepsapp van de klassen)
- Elke klas heeft een coördinator die toeziet dat de kinderen bij het juiste loopgroepje komen en is het eerste aanspreekpunt voor begeleiders (meelopende ouders)
- Bij elk loopgroepje loopt één ouder mee als begeleider: deze dragen een groen hesje (veiligheid en herkenbaar). Coördinatoren en begeleiders beschikken over de groepsindelingen.
- Scholen lopen achter elkaar aan, alleen op donderdag is hierbij de volgorde van tevoren bepaald. Bij de 10 km start eerst groep 6, dan 7 en dan 8. Bij de 5 km starten we eerst met groep 3, dan 4 en dan 5.
- DE ROUTES: kan je bekijken via de website van de overkoepelende organisatie in Soest: klik hier om de routes te bekijken.
(naar boven)
Hoe verloopt het vertrek vanaf parkeerterrein SO Soest?
- Er zijn twee startvakken: voor de 5 km en de 10 km. Ga naar het juiste startvak voor uw kind.
- Ga hier naar de coördinator van uw klas: deze zijn te identificeren door de vlag/spandoek met het groepsnummer erop:
- Groep 3: Marijke Persoon
- Groep 4: Remco Bakker
- Groep 5: Arnoud Reesink
- Groep 6: Carla Luit
- Groep 7: Maaike den Uijl
- Groep 8: Monique Otto
- Als je weet wie de begeleider is van het loopgroepje, kan je ook direct naar het loopgroepje gaan (herkenbaar aan de groene hesjes).
(naar boven)
Ophalen van kinderen na afloop:
- De aankomst op maandag, dinsdag en woensdag is op dezelfde plek als waar we vertrokken: het parkeerterrein van SO Soest
- De 5 KM lopers zullen tussen 19:30 en 20:00 uur aankomen
- De 10 KM lopers zijn iets later, rond 20:15 a 20:30 uur
- Ophalen van de kinderen is dus niet ergens in de Bosstraat. Groepen lopen helemaal door tot óp de parkeerplaats. Dit in verband met het overzicht houden over de kinderen.
- Op donderdag is er een andere start en aankomstplek (evenemententerrein aan de Soesterengweg) – zie hieronder
Wij verzoeken alle ouders/verzorgers uitdrukkelijk om de kinderen bij het brengen en halen aan te melden bij de begeleider (groen hesje)! Indien een kind niet is afgemeld zullen we via een oproep in de app groep van de klas een check uitvoeren.
(naar boven)
Start en finish donderdag 25 mei (slotavond):
De donderdag wijkt af van de eerste drie dagen. De start én finish is op het evenemententerrein ‘de Engh’ (klik hier voor Google Maps). De plek van DaCosta is herkenbaar aan startnummer 14 (we starten bijna achteraan dit jaar) en de DaCosta vlaggen en spandoeken.
Alle kinderen moeten uiterlijk 17:45 uur aanwezig zijn (om 18 uur is het vertrek).
Rond 19:15 is de optocht ‘het defilé’ – DIT JAAR NET ALS VORIG JAAR OP EEN ANDERE LOCATIE namelijk de Molenweg. Het start vanaf kruispunt met de Parallelweg (Boni) en gaat dan naar boven op de Molenweg en slaat rechtsaf op de Soesterengweg.
Kinderen krijgen deze laatste avond vaak een presentje of iets lekkers van familie/kennissen die langs de kant staan.
Rond 20.30 uur komen we vervolgens weer aan op de Engh. De kinderen melden zich daar af bij hun begeleiders.
Op de slotavond zijn er geen drankposten.
Uitreiking medailles:
Medailles worden donderdag overdag al uitgereikt aan de kinderen (in de klas). Mocht uw kind de verkeerde medaille hebben ontvangen geef dat dan door aan Jochem Kooistra. Dit kan op de Engh bij de finish of zo spoedig mogelijk na afloop van de vierdaagse via de app-groepen.
(naar boven)